Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Frøsnapperen

CVR-nr.: 34810613

Adresse: Nordlundsvej 53, 2650 Hvidovre

Mail: info@froesnapperen.dk

Telefon: 60 53 63 40

Betaling

Du kan betale med kreditkortene fra Visa og Mastercard.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

Fragt

Vi sender din ordre samme dag, hvis du bestiller inden kl. 14 på en hverdag. Bestiller du efter kl. 14, i en weekend eller på en helligdag, sender vi din ordre den næstkommende hverdag.

Du kan få leveret din ordre som brev eller pakke.

Breve sendes via PostNord og er ikke sporbare. Køber du for mindre end 350 kr., koster brevforsendelse 10 kr. Breve leveres inden for 5-8 hverdage.

Pakker sendes via GLS og er sporbare. Køber du for mindre end 350 kr., koster pakkeforsendelse til en GLS-pakkeshop 30 kr., og en pakkeforsendelse til privatomdeling med GLS koster 50 kr. Pakker leveres inden for 1-3 hverdage.

Køber du for 350 kr. eller mere, er fragten gratis.

Frøsnapperen sender kun pakker og breve inden for Danmark.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@froesnapperen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at ovenstående betingelser vedr. fortrydelsesret også gør sig gældende, når det omhandler dele af købet.  

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af eller hele dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen/varerne tilbage til os.

Du skal selv betale for, at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Sørg for, at varen/varerne er pakket forsvarligt ind, så de ikke tager skade. Vi stiller krav om en vandtæt kuvert - fx ligesom den, du modtog varerne i.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet, du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du ikke kan få refunderet noget beløb, hvis varen er usælgelig ved modtagelse hos os.  

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, undtaget leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os tilstrækkelig dokumentation for at have returneret den; her forstås en sporbar forsendelse (fx track & trace-nummer på en pakke).

Varen sendes til:

Frøsnapperen

Nordlundsvej 53

2650 Hvidovre

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare. For frø er holdbarhedsperioden begrænset til den sæson, hvor de er købt i. Det vil sige, at køber du frøene i foråret 2019, har frøene en garanteret holdbarhed til 31/12-2019. Af samme årsag bestiller vi nye frø hjem til hver sæson, så du er garanteret friske frø. 

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte os og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Der kan i visse tilfælde være tvivl om, hvorvidt en fejl er dækket af reklamationsretten. Viser fejlen sig inden for de første 6 måneder formodes fejlen at have været til stede ved overdragelsen, og det er sælger der skal sandsynliggøre det modsatte. De resterende 18 måneder er det som udgangspunkt køber, der skal godtgøre dette. Alle kosmetisk fejl skal påpeges straks ved modtagelse af køber.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Hvis produktet er ældre end 1 år, er det ikke længere dækket af reklamationsretten.

Varen sendes til:

Frøsnapperen

Nordlundsvej 53

2650 Hvidovre

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet - enten i forsendelsen eller som en særskilt email til info@froesnapperen.dk.  

Persondatapolitik

Dataansvarlig:

Frøsnapperen

Nordlundsvej 53

2650 Hvidovre

CVR: 34810613

 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

  • Navn
  • Adresse
  • Tlf.nr.
  • Betalingskortoplysninger
  • Mailadresse
  • Dine varekøb inkl. pris
  • Dato for bestilling ordre
  • Dato for forsendelse af ordre
  • IP-adresse
  • Data om brug af hjemmesiden

 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne indgå og opfylde en aftale (opfyldelse af Artikel 6.1.b) og/eller forfølge legitime interesser (opfyldelse af Artikel 6.1.f, dvs.: Nødvendig for forfølgelsen af legitime interesse for os. Det legitime formål er at kunne levere de tjenester, som du har bedt om, at kunne målrette og udsende markedsføring, og at kunne videreudvikle tjenesterne, både på brugersiden (hjemmeside) og på systemsiden (funktionalitet mv.)).

 

Betaling og bogføring af din ordre:

Dit navn og betalingskortoplysninger deles med Stripe for at gennemføre pengetransaktionen, der muliggør et køb. Dit navn, adresse, tlf.nr. og e-mail deles med Storebuddy, der automatisk overfører dit køb til vores bogføringssystem, Dinero, så vi kan være effektive i vores arbejdsgange og spare omkostninger. Dit navn, adresse, tlf.nr. og e-mail deles også med regnskabsprogrammet Dinero, hvor alle ordrer bogføres. Oplysningerne indsamles direkte fra dig, når du gennemfører dit køb. Behandlingsgrundlag: Artikel 6.1.b. og Artikel 6.1.f

 

Forsendelse af din ordre:

Dit navn, din adresse og evt. tlf.nr. og e-mail bliver delt med den kurervirksomhed, der leverer din ordre for at muliggøre levering til dig. Vi kan dele disse oplysninger med følgende kurervirksomheder: PostNord Danmark og GLS Denmark A/S. Dit navn og adresse bliver også delt med Pakkelabels.dk, der formidler fragtordren til kurervirksomhederne og digitalt producerer pakkelabels til alle ordrer. Oplysningerne indsamles direkte fra dig, når du gennemfører dit køb. Behandlingsgrundlag: Artikel 6.1.b

 

Oplysninger i webshopsystem:

Dit navn, din adresse, dit tlf.nr., din IP-adresse, din mail, oplysninger om dine varekøb samt datoer for ordreafgivning og forsendelse af ordren registreres i webshopsystemet, så din ordre kan modtages, håndteres og afsendes. Oplysningerne indsamles direkte fra dig, når du gennemfører dit køb. Behandlingsgrundlag: Artikel 6.1.b

 

Oplysninger i CRM:

Dit navn, din adresse, dit tlf.nr., din mail samt oplysninger om dine varekøb opbevares i CRM-system (Customer Relationship Management system) og deles dermed med Mailchimp med henblik på analyse, der kan udvikle tjenesten samt målretning af markedsføring. Oplysningerne indsamles direkte fra dig, når du gennemfører dit køb. Behandlingsgrundlag: Artikel 6.1.f.

 

Oplysninger i forbindelse med almindelig brug af hjemmesiden froesnapperen.dk:

Din IP-adresse og din data om brug af hjemmesiden indsamles ved din brug af hjemmesiden froesnapperen.dk. Disse oplysninger bruger vi til at videreudvikle og optimere brugeroplevelsen på hjemmesiden samt udarbejde statistik vedrørende vores tjenester og videreudvikling heraf – læs mere i cookiepolitikken. Vi deler oplysningerne med leverandører og forhandlere, herunder IT-leverandører, support, vareleverandører, som vi samarbejder med for at drive aktiviteten. Oplysningerne indsamles direkte fra dig. Behandlingsgrundlag: Artikel 6.1.f.

 

Tilmelding til nyhedsbrev og udsendelse af nyhedsbrev:

Dit navn, din adresse, dit tlf.nr., din mail samt oplysninger om dine varekøb behandles, hvis du tilmelder dig nyhedsbrevet, og når vi skal sende nyhedsbreve til dig. Dine oplysningerne deles med Mailchimp, som er vores leverandør af nyhedsbrevsystem. Vi bruger dine oplysninger, så vi kan sende dig markedsføring. Oplysningerne indsamles direkte fra dig. Behandlingsgrundlag: Artikel 6.1.f.

 

Personoplysningerne registreres hos Frøsnapperen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU/EØS eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Liste over leverandører og samarbejdspartnere:

  • Storebuddy (DK)
  • Pakkelabels (DK)
  • GLS Denmark A/S (DK)
  • PostNord Danmark (DK)
  • Stripe (USA - EU-U.S. Privacy Shield)
  • Mailchimp (USA - EU-U.S. Privacy Shield)
  • Shopify (USA - EU-U.S. Privacy Shield)
  • Facebook (Irland)
  • Google (Irland)

  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@froesnapperen.dk.  

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@froesnapperen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Standardfortrydelsesformular

Denne formular udfyldes og returneres, hvis du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten. Du kan også give os besked via info@froesnapperen.dk.

Hent fortydelsesformular

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.07.2019.

Skriv, hvad du søger og tryk "Enter"